ПБФ :
A+ R A-

Приключи конкурса за стипендии: "Чуждоезиково обучение" - 2013

Е-мейл Печат ПДФ

logoВЕЛИКОТЪРНОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ "СВ.СВ.КИРИЛ И МЕТОДИЙ"

ПРАВОСЛАВЕН БОГОСЛОВСКИ ФАКУЛТЕТ

ПРОТОКОЛ № 1/ 20.02.2013 г.

 

от проведено заседание за студентски стипендии по програмата за чуждоезиково обучение

Пет катехитически слова към новопросветените, Първо тайновъведително поучение

Е-мейл Печат ПДФ

 

kyril ierСв. Кирил е роден около 315 г. След като прекарал известна част от живота си като отшелник и подвижник, бил приет в клира и посветен първоначално в дяконски и презвитерски чин, а през 346 г. тогавашният Йерусалимски епископ Максим го избира да подготвя оглашените за кръщение и да наставлява новопокръстените. Необикновено старателното и в голяма степен плодотворно изпълнение на това свещеническо задължение става причина през 350 г., след смъртта на епископ Максим, Кирил да бъде избран за негов наследник.

Създаването на човека по образ Божий

Е-мейл Печат ПДФ

zdr peno

Създаването на човека в шестия ден завършва Божия план за сътворяването на света. Бог е сътворил човека накрая, за да обедини в него цялото творение. Сътворил го е като единственото разумно (=логосно) и свободно същество и го е направил връзката между Себе Си и света. Бог е възложил на човека да господарува над всички същества и му е дал власт да даде име на всичко сътворено: господарувайте над морските риби (и над зверовете), над небесните птици (и над всякакъв добитък), над цялата земя) (Бит. 1:28).

Разпадът на общността като еклисиологичен проблем

Е-мейл Печат ПДФ

stoqdinovСчитам, че без анализ на съвременната обществена ситуация и съпоставката й със ситуациите, в която възниква и се утвърждава Църквата, ние не бихме могли да отговорим коректно на въпросите както за обществените очаквания към Църквата, така и за църковните очаквания към обществото.Какво ще рече това: 1. Обществената ситуация е променлива величина – тя винаги е уникална и има своето обяснение в историческите предпоставки, които я обуславят; 2. Църквата е трайна величина – тяло Христово, което в своята привидна динамика остава неизменно (защото Христос е същият – вчера и днес, и вовеки) и има своето обяснение (своята пълнота) не само в историческите предпоставки, не само в историческото миналото и историческия Иерусалим, но и в есхатологичното бъдеще, и Небесния Иерусалим.

Обетованата земя в библейско-исторически и археологически контекст*

Е-мейл Печат ПДФ

kirov(С оглед на съвременните религиозни и политически реалии)

 

Събитията в съвременния свят възраждат и извеждат на преден план библейски и религиозни дадености (обетованата земя /Палестина/, държавата Израел, Йерусалим като свещен град и столица, Йерусалимския храм и др.), значението на които до неотдавна е било смятано за безвъзвратно историческо минало. За рационалистически настроеното човешко мислене на 17-19 век библейските събития се отнасят повече към митологията и по-малко към историята. Едва в 19 в. те придобиват историческо значение и започват да се свързват и с археологията. Но дори и тогава никой не е предполагал, че тези реалии ще породят събития, които ще се озоват във вихъра на световната история през 20 в., че въпросите и интересите свързани с тях ще станат един от най-сложните международно-политически възли за развързване от средата на 20 в. до днес.

Страница 67 от 79

Банер
Банер
Банер

Видео

 

 

В момента има 62 посетителя в сайта